streda 12. júna 2013

Pancakes



Nadýchané, krásne sfarbené lievance, ktoré potešia na raňajky snáď každého. 

Tento recept priniesol do mojej kuchyne jedna milovaná osoba, ktorá získala recept od domácej keď žil v U.S. No som presvedčená, že existuje milión receptov na tieto lievance. V každom druhom (ak nie prvom) filme či seriáli ich prezentujú, no nie je to vyslovene americké jedlo. Lievance, pancakes či palacinky sa v rôznych obdobách robia po celom svete. Ja osobne ich milujem s čerstvými jahodami zo záhrady alebo banánom, nič viac mi netreba. Ale napríklad v takej Kórei dávajú k lievancom na panvici morské plody, cibuľu, rajčiny či špenát ale to sme už trochu inde. 










Suroviny: (na veľké 4 lievance)
Φ 3 vajcia
Φ 120 g hladkej múky
Φ 1 KL kypriaceho prášku
Φ 150 ml mlieka
Φ štipka soli
Φ ovocie, džem, sirup ... 


Postup: 
  Žĺtka oddelíme od bielok. Z bielkov vyšľaháme tuhý sneh so štipkou soli. 
Žĺtka, múku s kypriacim práškom a mliekom vymiešame a nakoniec opatrne primiešame sneh. 
   Piekla som ich na teflónovej panvici a nepoužila som ani klapku oleja. Štvrtinu cesta vylejeme na panvicu a rozlejeme po panvici. Lievance sú dosť hrubé (okolo pol centimetra) a samé ešte vyskočia. Takže sú pekne nadýchané. Páči sa mi, že do tohto cesta nejde cukor, môže sa zdať že sú lievance potom plané a bez chuti, no ovocie či džem to rýchlo napravia. No kto má rád sladké - stačí posypať cukrom. 
Pečú sa dosť rýchlo a kým sa upečie jedna strana môžete druhú posypať na kúsky nakrájanými jahodami, banánom či brusnicami alebo podľa chuti. Dnes som mala deň blbec a pri otáčaní sa mi rozpadla, pri druhom pokuse otočení panvicou som sa netrafila, no na tretí a štvrtý pokus to už vyšlo! Asi som vyšla z cviku. 
Nabudúce skúsim pridať nastrúhanú citrónovú kôru, mätu a hodlám vyskúšať i slanú variantu. 

Dobrú chuť! 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára